החיים כסדנא – חלק 1

תמליל בעיבוד קל מתוך שיעורי הרב כלב
יציאת מצרים בנפש אצל כל אחד מאיתנו הוא ענין רוחני, תהליך התהוות פנימי שאמור להתרחש אצל כל אדם בכל דור, כמאמר חז"ל "בכל דור ודור חייב אדם לראות את עצמו כאילו הוא יצא היום ממצרים". כלומר, העבודה היא עכשיו. כרגע. עלי להיאבק על משמעות חיי. יש לצקת תוכן אל תוך נסיבות החיים יהיו אשר יהיו, כי כל הנסיבות כולן הן בבחינת גזרה:
איך אני נראה ואיך אני בנוי, מהן תכונותי החיוביות וגם השליליות, ומהן הנסיבות הטכניות של מסלול חיי החד פעמיים, כגון מי הם ההורים שלי וכו' – כל אלה הם בהשגחה פרטית, עובדות שאי אפשר להתווכח איתן. ועל פי פנימיות התורה, המבארת את ענינה הפנימי של היהדות הכל הוא בגדר פוטנציאל של "מעז יצא מתוק", ועלינו מוטלת העבודה להביא את הכח אל הפועל ולהמתיק את הנסיבות כולן.
זו בעצם תמצית יציאת מצרים הפרטית, הרוחנית, הנתבעת מכל אדם: עליו לגלות תוכן פנימי, משמעות, טעם לחייו בתוך כל מה שהוא פוגש בחיי היום יום מבית ומחוץ, עד לפרטי הפרטים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Skip to content