ספר התורה של ילדי ישראל

מצוה על כל יהודי שיכתוב ושיהיה לו ספר תורה כשר. מאחר ורוב האנשים אינם מסוגלים לכתוב ספר תורה, בשל המורכבות הרבה הקשורה בכך, לרבות הוצאה כספית של עשרות אלפי דולרים שיש לשלם עבור הקלף, סופר סת"ם שעמל על כתיבתו במשך כשנה, הוצאות הגהה ועוד, המליץ הרבי מליובאוויטש נשיא דורנו שכל יהודי יהיה שותף בספר תורה כללי , בכך שיקנה אות אחת לפחות בספר תורה זה, ובכך יהיה שותף בספר התורה כולו. בדרך זו גם מושגת אחדות בין כל היהודים השותפים באותו ספר ככל שיותר יהודים מאוחדים ביניהם, מחזק הדבר את חוסנו הרוחני של עם ישראל.
ההקשר התורני לכך נמצא בפסוק – "והיתה עת צרה אשר לא נהיתה מהיות גוי עד העת ההיא, ובעת ההיא ימלט עמך, כל הנמצא כתוב בספר". (דניאל יב,א)
ביטוי מעשי לרעיון, שהעם היהודי הוא עם אחד, קשור בתורה אחת ויונק את חיותו מאלוקים אחד – ניתן למצוא במבצע כתיבת ספרי התורה, כאשר כל יהודי רוכש (ובכך מממן את כתיבתה של) אות אחת בספר התורה.
בספר התורה יש 304,805 אותיות. מכאן, שספר תורה אחד מאחד מספר כזה של יהודים, אשר כל אחד מהם רכש לעצמו אות אחת. מובן מאליו, שספר תורה אחד אינו מספיק, ולכן משמסתיים הרישום לספר אחד מתחיל מיד הרישום לספר תורה חדש שמתחיל להכתב. בצורה זו נכתבו כבר למעלה מעשרים ספרי תורה והמבצע עודנו בעיצומו.
כדי להרשם יש לכתוב את השם, שם המשפחה ושם האם של הנרשם/הנרשמת. לזאת יש לצרף סכום כלשהו (המטרה אינה כספית, כמובן, והסכום דרוש רק כדי שהנרשם אכן ירכוש בכספו את האות שתיכתב עבורו). אין סכום קבוע, וכל אחד נותן כהערכתו. את זאת יש להעביר לאחד מסניפי חב"ד והם יעבירו זאת למטה המנהל את מבצע כתיבת ספרי התורה. (אפשר גם לזכות קרובים ומכירים ולרכוש אותיות עבורם גם ללא ידיעתם).
יש בדבר משמעויות עמוקות יותר ממה שניתן להעלות במסגרת זו. כך או כך – הדבר חשוב ביותר והזכות הינה גדולה מאד, אם עדיין לא נרשמת ולא רשמו אותך ידידיך וקרוביך – הצטרף בהקדם!
הילדים מהווים עולם בפני עצמו בעם ישראל. הם – ילדים זכים אשר לימוד התורה שלהם מכונה "הבל שאין בו חטא". לכן נכתבים עבורם ספרי תורה מיוחדים, שהזכות להצטרף לכתיבתם שמורה לילדים בלבד. ספרי תורה אלה נכתבים בירושלים בין החומות ושם ישארו. כל ילד שנרשם, גם מקבל לביתו תעודה מרשימה המעידה, כי רכש אות בספר התורה של ילדי ישראל, תוך ציון שם הספר והפרשה שבה מופיעה האות שלו.
אך לזה (ספר תורה מיוחד לילדים) נקבע מחיר קבוע ואחיד בעולם כולו – דולר אחד לאות (בתרגום מעודכן למטבע הארץ – 5 ש"ח). סכום זה דרוש כדי לממן את הוצאות כתיבת ספר תורה זה ואת ההוצאות הכרוכות במיון ובאירגון השמות ובמשלוח התעודות.
כאמור, רק ילדים מרגע לידתם ועד גיל מצוות (בנים – עד 13 ובנות עד גיל 12 ) רשאים לרכוש אות בספר- תורה זה. יש לרשום את הפרטים הבאים: שם פרטי, שם המשפחה, שם האם, כתובת מדוייקת + מיקוד, גיל. לזה יש לצרף סכום השווה לדולר אחד ולהעביר לאחדמסניפי חב"ד או לשלוח ישירות לפי הכתובת: "הועד לכתיבת ספר התורה של ילדי ישראל", ת.ד. 8 כפר חב"ד,
60840 ; או בטלפון: 03-9607358 ; או באתר – www.kidstorah.org
הורים וקרובים וכן סתם ידידים יכולים גם הם לרשום את הילדים היקרים להם, אולם אם הדבר אפשרי, כדאי שהילד בעצמו ירשום את פרטיו האישיים וישלם את דמי ההשתתפות מחסכונותיו. על ידי כך גם יחוש את משמעות מעשהו והדבר יחזק ויעמיק את זיקתו לעם היהודי ולמורשתו.

תגובה אחת ל “ספר התורה של ילדי ישראל”

  1. מאת עופרי אהרוני:

    הגעתי למצוות ה'

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>