החיים כסדנא – חלק 21

'לקחת אחריות' על פי פנימיות התורה
תמליל מעובד מתוך שיעורי הרב כלב

התבגרות פנימית אמיתית תובעת לקיחת אחריות על החיים שלנו, והשתדלותנו בזה מגלה בדרך ממילא את היחודי וחד פעמי שבנו! אלא שהחתירה הכנה אל ה'אני האמיתי' שבתוכנו מחייבת בעיקר את האומץ להתפקח… זהו תהליך (שמעורבות בו תחושות סותרות מן הקצה אל הקצה – צער וכאב לצד שמחה והתעלות) של צמיחה מחיל אל חיל שאינו מסתיים לעולם, ונמשך כל החיים:
באופן בלתי נמנע, מצד אהבת עצמנו הטבעית, כרוכה ההתפקחות במשברים וייסורי נפש (וגוף) מכאיבים מאד…אבל מצד שני, כיון שמדובר בעצם ב'מלחמת העצמאות' שלנו (במהלכה לומדים אנו אט אט לעמוד על רגלינו שלנו), הרי שהשמחה העצומה שממלאת אותנו מצד קניית חירותנו, מאפילה על ה'מחיר' היקר והכבד שלכאורה שילמנו! וכבר אמרו חכמינו "העיקר – לא לפחד כלל".
עלינו לבחור בחיים! ואין לנו מה להפסיד, כי אם רק להרוויח! כי כשאני בוחר בחיים, הרי יוצר אני בזה במו ידיי, כאן ועכשיו, תופעה מדהימה ומופלאה: אדם 'לא מושלם' ומלא פגמים כמוני מעמיד עצמו על דרך ומגמה חיוביים המובילים להחלמה ובריאות נפשית…!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Skip to content